9 mai 2012

Şi tu vrei să fiu cuminte?

Uite, ce am găsit la Durgău:


Consăteanul tatălui meu, Lucian Blaga, s-a născut la 9 mai 1895, la Lancrăm. De la el am aflat că ...


Au înnebunit salcâmii

Au înnebunit salcâmii
De atâta primăvară,
Umbla despuiaţi prin ceruri
Cu tot sufletu-n afară

Şi l-au scos de dimineaţă
Alb şi încărcat de rouă
Cu miresme tari de ceruri
Smulse dintr-o taină nouă

Au înnebunit salcâmii
Şi cu boala lor odată
S-a-ntâmplat ceva îmi pare
Şi cu lumea asta toată

Păsările aiurite
Îşi scot sufletul din ele
Pribegind de doruri multe
Călătoare printre stele

S-a-mbătat pădurea verde
Nu mai e aşa de calmă,
Ţine luna lunguiaţă
Ca pe-o inimă în palmă

Nu-mi vezi sufletul cum iese
În haotice cuvinte,
Au înnebunit salcâmii
Şi tu vrei să fiu cuminte?


Dacă nu aţi înţeles, vă repet:




Un comentariu:

  1. Anonim15.5.12

    Intr-adevar nu poti sa stai cuminte cand salcamaul te imbata cu florile lui. Mariana

    RăspundețiȘtergere

Ce zici? De bine ori de rău, dar, la obiect!